3 verbetermogelijkheden

Of je nu een snelle goede websitecheck wilt, of uitgebreidere dienstverlening, ik help je verder op tekstgebied.

Tekstnomade werkt vanuit het centraal gelegen Amersfoort.

[heading header_weight=”bold” header_underline=”no-bordered-header”]Website scan[/heading]

Je vindt dat het anders moet met de teksten op je website, je nieuwsbrieven, nou ja je hele communicatie dus.

Alleen je weet niet waar te beginnen.

Vraag mij om een quick scan. Om te beginnen van je website. Eventueel van andere communicatiemiddelen die je gebruikt. Nieuwsbrief, flyer, salesmail.

Samen zetten we dingen op een rij. Ik geef jou meteen advies hoe het aansprekender kan. Ik let vooral, maar niet alleen, op je teksten.

Ik let op

  • teksten die jouw ideale klant aanspreken
  • hoog in Google scoren (SEO)
  • indeling website
  • verhouding tekst en afbeeldingen

We communiceren via Skype. Schrijf mee of neem het op en doe je voordeel met de tips van deze ervaren redacteur, tekstschrijver en journalist.

Zijn tips net niet genoeg en wil je actie, schaf dan een schrijf-strippenkaart aan. Voor een relatief laag bedrag pak ik je nieuwsbrief op. Of een websitetekst, klantreferentie, persbericht, flyer.

[heading header_weight=”bold” header_underline=”no-bordered-header”]Teksten website laten verbeteren[/heading]

Ok, je hebt de beslissing genomen. Je website gaat op de schop. Omdat die verouderd is, niet responsive is (niet te lezen op je mobiel). Klanten laten weten dat het lastig is info terug te vinden, terwijl jij denkt: maar mijn telefoonnummer staat er toch? Onvindbaar blijkbaar. Mogelijke klanten snappen eigenlijk niet waarvoor ze bij jou moeten zijn. Wat dóe je nou precies voor ze?

Hoe dan ook, ik kan je helpen aan nieuwe content. Of je gaat voor een compleet nieuwe site. Met inhoud die aanspreekt en activeert.

Dit traject is uitermate geschikt voor zzp’ers en kleinere organisaties die een compacte heldere website willen.

Mijn werkwijze

  • We gaan eerst in gesprek over jou, wie ben je, wat doe je en waarom? En nog veel meer vragen. Een interview dus! Ik vraag je de hemd van het lijf. Dat doen we persoonlijk of via Skype.

  • Ik ga aan de slag en schrijf 4 of 5 website-pagina’s. Helemaal gericht op jouw ideale klant maar ook vriendelijk voor Google. Leg ik je uit.

  • Ook geef ik tips voor bijpassend beeld en waar je dat kunt vinden.

  • Jij gaat alles doornemen. We overleggen. Ik pas aan. En nog een keer. Soms juist niet. Hoe vaak je het ook vraagt. Geloof me, jouw klanten worden er blij van.

  • Ook interview ik telefonisch een stuk of wat klanten van jou. Zo krijg je referenties die echt wat voor je doen.

  • Eventueel verzorg ik het systeem achter je website zoals WordPress. Ik werk daarvoor samen met ervaren websitebouwers. Ik zorg er voor dat alle details kloppen en ga er met een stofkam doorheen als alles in concept in WordPress staat.

  • Resultaat: uiteindelijk durf jij weer met een gerust hart mensen door te sturen naar je vernieuwde website. Zeggen mijn klanten die al zo’n proces hebben doorlopen.

Veelgestelde vragen

Hoe lang duurt dit bij elkaar?

Een paar weken meestal, is ook afhankelijk van je eigen reactiesnelheid. We spreken van te voren een planning af.

Heb je voorbeelden?

Ja, hier, hier en hier. Of vraag me om meer referenties.

We hadden een uitgebreid gesprek en ik zie maar weinig tekst terug. Waarom?

Omdat ik kwaliteit boven kwantiteit stel. Met de juiste woorden precies zeggen wat jij bedoelt en wat jouw klanten aanspreekt.

Ik neem ‘schrijven is schrappen’ serieus. Wist jij dat ongeveer 20% van online teksten echt gelezen worden? En dat bezoekers meer scannen dan lezen?

Ik ‘vang’ jouw klanten via veel tussenkopjes, veel witregels, krachtige teksten en de juiste woorden.

Wat kost het?

Vanaf € 600 ex btw.

Het precieze bedrag staat in de opdrachtbevestiging. Dit bedrag is afhankelijk van bijvoorbeeld het aantal klanten dat ik interview en het aantal product/dienstenpagina’s en nog meer zaken. In de opdrachtbevestiging staat uiteraard precies wat ik lever en wat jij krijgt.

[heading header_weight=”bold” header_underline=”no-bordered-header”]Klantcommunicatie uitbesteden[/heading]

Geen gedoe en geen zorgen? Dan ga je voor het full service pakket.

Ik neem je totale klantcommunicatie onder handen. We gaan eerst vrijblijvend in gesprek. We kijken of ik wel de juiste persoon ben die jou en je organisatie kan helpen. Word jij enthousiast, en ik ook, dan krijg je een offerte en planning op maat. Daarin staat precies wat jij krijgt en wat dat kost.

Mijn werkwijze

  • je boodschap, je product of dienst, je ideale klant bepalen tijdens een brainstormsessie

  • een strategie bepalen: zo gaan we jouw klanten benaderen

  • je website vernieuwen of helemaal nieuw laten bouwen (door een ervaren websitebouwer)

  • een eerste opzet maken voor nieuwsbrieven of updates

  • folders en flyers maken

  • andere communicatie met je klanten zoals mail en social media, de schermpjes in de wachtkamer, video, presentaties vernieuwen, ik richt me vooral op teksten en ik kan anderen uit mijn netwerk inschakelen als dat nodig is zoals bij video

  • communicatie met de pers bepalen

Je kunt er voor kiezen om een deel van dit traject op te pakken. Bijvoorbeeld eerst de website, nieuwsbrieven en mailwisseling met je klanten. Dan later eens een persbericht bijvoorbeeld. Of een nieuwe flyer. Of video of een bedrijfsfilm.

Het resultaat is een aansprekende communicatie met jouw klanten. Fris, helder, motiverend. Ook voor je medewerkers trouwens.

Voor wie? 

Dit traject is vooral geschikt voor de wat grotere organisaties die geen afdeling communicatie & marketing hebben, die twijfelen of hun website en andere middelen nog wel aanslaan en die een frisse blik van buiten nodig hebben. En vooral actie willen.

kadootje

Gratis tekstadvies

Heb je moeite met het schrijven van een frisse zakelijke tekst voor je website, blog of nieuwsbrief? Loop je vast? Ik help je. 

Een keer per week maak ik ruimte in mijn agenda om jou te helpen bij het schrijven. Gratis, nada en voor noppes. Kun je tegen een beetje kritiek en wil je graag verbeteringen doorvoeren in je teksten? Lees dan verder.

Via Skype

Dit is de deal: jij mailt mij eerst de tekst waarmee je moeite hebt. Waarmee je vastloopt. Waarvan je denkt mmm, kan beter. Via Skype sparren we een half uur en ik geef je direct live advies. Een frisse blik dus.

Jij kunt maar raak vragen aan deze ervaren journalist, redacteur en tekstschrijver. Je krijgt tips die je meteen kunt gebruiken dus hou vooral pen en papier bij de hand of neem het op via je smartphone.

Wat is jouw stijl? 

Ik zie over het algemeen 2 soorten teksten:

  • té formeel en zakelijk, bomvol abstracte woorden en clichézinnen, inwisselbaar
  • té schreeuwerig en ‘kijk mij nou’, bomvol uitroeptekens en afgekloven woorden, ook inwisselbaar

Ik overdrijf een beetje maar hier komt het wel op neer. Herken je het en wil je er vanaf?

Je eigen toon vinden die echt jouw klanten aanspreekt? Een half uur is kort maar we maken samen een begin. 

Helemaal voor niks?

Bijna. ‘There is no such thing as a free lunch.’ Als tegenprestatie wil ik je mailadres graag op mijn mailinglijst zetten. Daar kun je ook weer direct vanaf dus… ik zou zeggen klik op die button en ga ervoor.

Ik heb maar ruimte voor 1 afspraak per week, dus waar wacht je nog op? Neem contact op.